Simti. Simti ca exista ceva acolo care nu functioneaza cum trebuie. La inceput e o senzatie, apoi apar nemultumirile lui, ca spre sfarsit sa rateze si obiectivele cantitative. Despre ce e vorba?

Daca ai fost in pozitia de manager de echipa de vanzari,  probabil ca situatia descrisa nu ti-e straina.

E sentimentul pe care-l incerci cand ai in echipa ta un om neimplicat, care ajunge sa faca doar act de prezenta in functia pe care o indeplineste.

Majoritatea oamenilor care activeaza in domeniul vanzarilor, atunci cand se angajeaza tind sa aiba o atitudine foarte buna, sa fie activi, sa incerce sa atinga si chiar sa depaseasca obiectivele stabilite. Ne dorim sa mentinem aceasta stare de spirit pentru fiecare dintre colegi, pentru ca doar in aceste conditii exista predictibilitate si stabilitate pe termen mediu si lung.

Dar pentru o parte dintre ei ceva ajunge sa nu mai fie suficient si atunci aluneca pe o parte descendenta a implicarii. Pentru a preveni aceasta situatie este recomandat sa identificam momentul cand colegul nostru incepe sa devina mai putin implicat, sa intelegem motivele care il determina sa nu mai fie atat de activ si sa actionam in a-l motiva sa revina la starea initiala, toate acestea pentru a impiedica apartia unui “divort” profesional.

In acest articol as vrea sa subliniez cateva semne care ne indica faptul ca avem un om de vanzari IMPLICAT, cu o atitudine potrivita spre atingerea obiectivelor de vanzari ale firmei:

1. Proactivitate si adaptabilitate la omul de vanzari implicat:

Colegul nostru accepta ca isi desfasoara activitatea intr-un mediu de lucru imperfect, in care exista inexactitati, dar acestea sunt motive pentru a veni cu solutii. Participa la discutiile de grup la care este invitat, propune si argumenteaza idei care ar putea rezolva provocarile din piata. Participa activ la solicitari cu termen de executie scurt. In fapt, se vede ca “ii pasa” de bunul mers al echipei.

2. Omul de vanzari implicat este dispus sa invete.

Asculta ce i se spune pentru ca vrea sa devina mai bun. Intreaba persoane potrivite cu scopul de a se sfatui atunci cand nu stie sau nu s-a mai intalnit cu o situatie similara, dar este si pregatit cu o solutie pe care o propune discutiei. Incearca lucruri noi pe care le-a extras din povestile de succes ale colegilor, fara sa ii fie frica sa greseasca, pentru ca stie ca doar acesta este drumul spre evolutie.

3. Omul de vanzari implicat are disciplina.

Respecta normele de desfasurare a activitatii din firma, dead-line-urile primite. Intelege ca exista limite care nu pot fi fortate, bugete care nu trebuie depasite odata ce au fost aprobate si directii de activitate ce reprezinta política firmei.

4. Omul de vanzari implicat arata profesionalism.

Isi gestioneaza cu multa acuratete portofoliul de clienti, prioritizandu-i in functie de potential si cifra de afaceri generata. Este constient de faptul ca reprezinta imaginea firmei in fata clientului, motiv pentru care trateaza obiectiile si doleantele acestuia cu multa seriozitate si cauta solutia potrivita pentru nevoia acestora.

5. Omul de vanzari implicat provoaca oportunitati.

Atunci cand identifica oportunitati in zona  propune, sustine si argumenteaza investitii  pentru a obtine suportul necesar. Aceasta atitudine ne arata ca omul de vanzari este atent la miscarile de piata si ca poate oferi directii noi de dezvoltare a firmei.

6. Omul de vanzari implicat ajuta neconditionat.

Este un bun coechipier, intervenind atunci cand i se solicita ajutorul. Arata un spirit de echipa inalt, impartasind ori de cate ori este nevoie povesti si solutii de succes. Pentru el echipa este un mediu in care se dezvolta si nu o concurenta care trebuie depasita.

Toate cele de mai sus dublate de o atitudine pozitiva in procesul de vanzari sunt ingredintele care il transforma pe colegul nostru intr-un potential om de succes in atingerea obiectivelor de vanzari.

_________________________

Sunt BOGDAN SECARA – Consultant in AFACERI si, sunt aici sa TE AJUT!
Am curaj sa vin in fata ta si sa iti spun ca stiu anumite lucruri pe care cred ca pot sa le transmit astfel incat majoritatea celor care ma asculta sa beneficieze de pe urma lor.

  • ✅ Peste 27 Ani de EXPERIENTA
  • ✅ 8 Tipuri de CURSURI
  • ✅ Peste 7 Ani de CONSULTANTA OFERITA

Impartasesc cu tine EXPERIENTA MEA iar fiecare proiect este tratat INDIVIDUAL in functie de situatie si de context. PASIUNE in ceea ce fac!

CURSURI OFERITE:

  • ✅Identificarea nevoilor de dezvoltare
  • ✅Dezvoltarea abilitatilor de comunicare si vanzare
  • ✅Managementul resursei umane
  • ✅Motivare
  • ✅Negociere salariala
  • ✅Negociere si persuasiune
  • ✅Planificarea activitatii
  • ✅Tehnici de prezentare